Friday, July 10, 2015

Lubuk Pahala

Bismillah,

Alhamdulillah, Allah rezekikan aku keluarga yang serba cukup dan berkemampuan walaupun dalam keadaan serba sederhana.

Dan, Allah kurniakan aku sahabat-sahabat dan kawan-kawan yang kurang berkemampuan jika hendak dibandingkan denganku.

Maha Adil Allah, Dia memberi kepadaku untuk aku memberi kepada orang lain.
Dan dia mengkayakan sahabat-sahabatku itu dengan ilmu dan pengalaman yang tidak ada padaku.

Kami saling memberi dan menerima.

Mereka lubuk pahalaku. Moga aku juga menjadi saham buat mereka.



"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan (wahai umat manusia dan jin)?"

Allahu rabbuna.
Bersyukurlah dengan apa yang ada.
Berkongsilah dengan yang tiada.
Kamu akan bahagia!

Untuk sahabat-sahabatku, kamu tahu siapa yang aku maksudkan. Semoga kalian terus kuat dan tabah, mohon doa kalian agar aku dapat memberi lebih lagi sebagai sahamku di akhirat nanti.


No comments: